Duke’s Land

Borovnica –  od podnožja do vrha

Naši počeci vezani za borovnicu sežu 14 godina u prošlost, sada već davnu 2006. godinu, kada skoro niko u Srbiji nije znao kako plod kultivisane borovnice izgleda, a o ukusu je suvišno i pričati. Ideja o gajenju kultivisane, visoko žbunaste borovnice na ovim prostorima rodila se sa potrebom zadovoljenja evropskog zahtevnog tržišta ovim plavim zlatom tokom juna meseca.

Od ideje, prvih oglednih plantaža, razvoja i definisanja  tehnologije proizvodnje, izbora pravog sortimenta koji će zadovoljiti ukuse svih uključenih u lanac, od proizvođača, preko izvoznika, trgovaca i krajnjih potrošača bilo gde u Evropi, a najpre u Kraljevini Holandiji, prošlo je celih sedam godina. Ovako skupoj proizvodnji samo tako se i moglo pristupiti, odnosno svesti rizike na minimum koliko je god to moguće. 

Pogledajte još: Uzgajanje borovnice korak po korak

Kada smo spoznali osnove za zdrav početak, hrabro smo krenuli u poduhvat, u koji da smo krenuli samo sedam godina ranije u tom obimu, zasigurno bismo napravili milion grešaka.

Put je bio trnovit, jer svaka godina je bila priča za sebe donoseći potpuno nove izazove i nepoznanice. Iz godine u godinu, iz sezone u sezonu, kao što se definisala najbolja moguća tehnologija gajenja za naše uslove i klimat, tako se iskristalisala i grupa avangardnih proizvođača sveže borovnice donoseći samoj ideji svoj lični pečat  na opšte dobro cele grupacije šabačkih borovničara ili kako ih mi  od milja  zovemo, ,Bluzeri ,, ( Blueberries).

Krenuli smo sa idejom da imamo organizovanu proizvodnju na površini od oko 100ha sa prosečnim prinosom od oko 15t/ha u punom rodu, a sve u cilju da zadovoljimo potrebe našeg partnera iz Holandije za svežom borovnicom tokom juna meseca . I vrlo smo blizu ostvarenja zacrtanog cilja, nakon toliko vremena.

Danas, skoro petnaest godina od početka, ponosno možemo reći da prednjačimo tehnološki u proizvodnji, kvalitetu, prinosima, implementiranim standardima, logistici, plasmanu, kolegijalnim odnosima, dalekosežnim idejama, kao i društvenoj odgovornosti.

Šabački Bluzeri imaju svoj radni i životni moto: ,, Drvo se na drvo naslanja, a čovek na čoveka“.

српски